تشخیص هویت از طریق فرکانسهای رادیویی(RFID)

 




   استفاده از فناوری تشخیص هویت از طریق فرکانسهای رادیویی یا تشخیص هویت بیومتریکی مانند اثر انگشت در بانکها سبب کاهش صفهای طولانی بانکها و ارایه بهتر خدمات بانکی به مشتریان خواهد شد.

    در پنج سال آینده بانکهای اصلی دنیا میتوانند این فناوری را در شعبههای خود به منظور صرفه جویی در زمان و ارایه خدمات مناسب به مشتریان به خدمت بگیرند.

بانکها در حال تلاش برای ایجاد تغییرات بنیادی و پایهای در ساختار بانکی هستند و بنابراین روشهای زیادی را برای استفاده از این فناوری جدید آزمایش کردهاند.

تشخیص هویت از طریق فرکانسهای رادیویی (RFID)، که به تازگی توسط برخی شرکتها، توسعه یافته است میتواند در بانکها مورد استفاده قرار گیرد. مشتریان توسط کارتهای RFID رمزدار در داخل کیفهای پول خود هنگام ورود به بانک توسط دستگاه شناسایی میشوند و اطلاعات شخصی آنها بلافاصله بر روی صفحه نمایش کامپیوتر ظاهر میشود.

شماره مشتریان در همان لحظه ورود توسط دستگاه اعلام میشود و دستگاه بدون طرح پرسشهای اضافی و غیر ضروری، تنها سوالات ضروری را از مشتریان خواهد پرسید. یعنی بانکها با در دست داشتن اطلاعات شخصی مشتری به سرعت میتوانند امور بانکی مشتریان خود را انجام دهند.

فناوریRFID علاوه بر امور بانکی در پرداخت قبض تلفن، برق و آب و همچنین در کارتهای هوشمند سوخت برای خودروها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فناوری RFIDو همچنین فناوری تشخیص هویت بیومتریک مانند اثر انگشت، شکل چشم، عصب، کف دست، بسامد صدا، نبض یا شکل گوشهای افراد در پنج سال آینده در اکثر بانکهای مهم و معتبر دنیا برای ارایه بهتر و سریعتر خدمات و همچنین کاهش و جلوگیری از جعل امضا و کلاهبرداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد